Carl Nielsen som arbejdsplads

I Vuggestuen Carl Nielsen bliver du en del af et stærkt arbejdsfællesskab med høj faglighed, hvor mange af os kender hinanden rigtig godt. Vi går op i, at det skal være rart at gå på arbejde, og vi ser og anerkender hinanden, og prioriterer hver dag at få sagt godmorgen og farvel til alle kolleger.

Fælles for vores personalegruppe er, at vi er særligt optaget af det 0-3-årige barns udvikling, og vi brænder for vuggestuebørnenes udvikling og trivsel.

I Carl Nielsen prioriterer vi tid til leg og læring igennem hele dagen. Vores hverdag er båret af børnenes muligheder for indflydelse på aktiviteter og leg, og vi har i mange år arbejdet bevidst på at få de pædagogiske rutiner ind i et udfordrende læringsmiljø. Vi ser på det enkelte barn, anerkender og tager os god tid. Alle børn opdeles i større eller mindre grupper i løbet af dagen, for at sikre omsorg og udvikling.

Samarbejde på tværs og socialt samvær

Vi har et stærkt arbejdsfællesskab, og det er noget vi prioriterer højt og passer godt på. Vores arbejdsfællesskab er et fast punkt på vores personalemøder, hvor vi blandt andet taler om ressourcefordeling og udfordringer i arbejdet. Men et godt arbejdsfællesskab er også at kunne turde sige det højt, hvis noget driller. Vi er en personalegruppe, der har tillid til og passer på hinanden, og vi er nysgerrige på hinandens praksis og hjælper, når behovet opstår. Vi er et lille hus, men arbejder gerne på tværs af huset, så vores pædagogiske faglighed synliggøres til gavn for alle.

Vi er også en personalegruppe, der holder af at mødes til sociale arrangementer udenfor arbejdstiden. Det kan være en fredagsbar, hvor vi får talt om nogle andre ting end arbejdet - og ikke mindst grint en masse sammen. Det tror vi på er vigtigt og med til at bidrage til et godt arbejdsfællesskab.

Faglig udvikling

Vores medarbejderes udvikling er vigtig for os, og du har mulighed for at udleve dine faglige interesser gennem dit arbejde hos os. Vi er i gang med et forløb med Sprogtrappen, og vi har tre sprogvejledere i huset, der står for at implementere de pædagogiske redskaber i hele huset. Generelt er der god mulighed for faglig udvikling, så længe man selv byder ind, og det er noget, der kommer hele huset til gavn.

For at sikre den faglige udvikling og et reflekterende pædagogisk læringsmiljø har stuerne individuelle stuemøder en gang om måneden. Stuemøderne bliver brugt til at tale om konkrete børnecases, planlægning af pædagogiske forløb m.m. På vores fælles personalemøder bruger vi hinandens erfaring og yder faglig sparring i forhold til hverdagen. Det er også på disse møder, vi får talt om ”gør vi det, vi tror, vi gør”, og vi inddrager hinandens kompetencer i forhold til planlægning af pædagogiske aktiviteter på de enkelte stuer eller på tværs af vuggestuen.

Vi er en uddannelsesinstitution, og derfor har vi ofte studerende i praktik.